Tapu İşlemi Yapacaklar İçin Not Edilmesi Gereken 8 Önemli Madde

Tapu İşlemi Yapacaklar İçin Not Edilmesi Gereken 8 Önemli Madde

Herhangi bir gayrimenkulün tapu devir işlemlerini gerçekleştirmek için birçok insan yeterli bilgiye sahip değildir.  Profesyonel olarak bu işi yürütenlerin dışında insanlar ancak ya hiç ya da bir ya da iki kez tapu dairelerini ziyaret eder bundan dolayı tapu işlemi yapacaklar için not edilmesi gerekenler bilinmeli.

Planlayarak Hareket Edilmeli

Tapu devir teslim işlemlerinde bilgi sahibi olan ve buna göre planlayarak hareket eden hazırlıklarını bitirdikten sonra tapu dairesine gidenlerin işlemleri bir ya da iki gün içerisinde sonuçlanır.  Ancak hiçbir şekilde hazırlığı olmadan giden vatandaşlar işlemleri sonuçlan ama da tapu dairesinden ayrılmak zorunda kalır. Gayrimenkul alan ya da satan herkes yani tapu işlemi yapacaklar için not edilmesi gereken 8 önemli madde şu şekilde sıralanır.

Randevu Talebi Oluşturulmalı

Bunlardan ilki tapu dairesine gitmeden önce dikkat edilmesi gereken konulardır ardından randevu talebi oluşturulmalı. Tüm gerekli belgeler tamamlanmalı, sürecin nasıl işleyeceği konusunda bilgi sahibi olunmalı tapu harcını yatırmalı. Hangi gayrimenkule hangi şartlarda ve ne kadar harç ödenecek konusunda bilgi sahibi olunmalı. Banka kredisi ile ya da proje üzerinden alınacak gayrimenkul için ödenecek harcı ve ödeme miktarının nasıl yapılacağını araştırmak gerekli. En son olarak gayrimenkulü satanların ödemesi gereken vergi konusunda yeterli bilgiye sahip olunmalı. 

Alo 181 Tapu Ve Kadastro Hattı

Gayrimenkulü satın almaya karar verdikten sonra tapunun kopyası alınmalı ve bu şekilde gayrimenkul üzerinde herhangi bir borcunun olup olmadığı, imar durumu, ipotek, DASK ve iskân gibi konularda gerekli olan tüm bilgilere ulaşılabilir. Tapu devir işlemini gerçekleştirmek için öncelikle tapu müdürlüklerinden randevu alınması gerekir randevu alınmaması halinde aynı gün işleminin gerçekleştirilmesi söz konusu olmaz. Randevu talebini online başvuru ile ya da Alo 181 Tapu ve Kadastro hattını arayarak oluşturmak mümkün.

Gerekli Belgeler

Randevu talebinin oluşturulmasının ardından SMS ile randevu bilgileri kişiye iletilir. Satıcıda alıcıda tapu dairesine giderken yanlarında bulundurması gereken tüm belgeleri bilmeli.  Satanın yanında bulunması gereken evraklar içerisinde öncelikle tapu olmalı 1 adet vesikalık fotoğraf, kimlik belgesi, emlak beyan değerini gösteren belge, zorunlu deprem sigortası poliçesi, gayrimenkulün herhangi bir vergi borcunun olup olmadığını belirten yazı ile işlemleri yürütecek olana verilen vekâletname mutlaka yer almalı.  Alıcının ise yanında sadece 2 fotoğraf nüfus cüzdanı fotokopisi ve aslının olması yeterlidir ancak tapu devir işlemlerini alıcı adına başka birisi yürütecek ise kişi adına çıkarılmış vekâletnamenin bulunması gerekir.

İktisatEvim İle Güvenli Alım Satım

Hiç peşinatsız, faizsiz ve kredisiz yüzbinlerce insanı hayaline kavuşturan İktisatevim tapu devir işlemlerinde de süreci takip etmekte. Hem alıcı hem de satıcının tapu dairelerindeki işlemlerinin yürütülmesine destek olan İktisatEvim uzman personeli sayesinde güvenli alım satım gerçekleştirilir.