Motosikletin Yazlık Bakımı Nasıl Yapılır?

Motosikletin Yazlık Bakımı Nasıl Yapılır?

Motosikletin tutkunu olan bireyler araçlarını garajda ya da başka yerlerde korumaya alırlar. Özellikle yaz aylarına doğru sıcaklıkların artması ile seyahat planları da yapılmaya başlandığı için araçların rutin bakımı da gündeme gelmektedir. Motosikletler de diğer araçlar gibi rutin bakım isteyen araçlardır. Geçirilen kış sonrası yaza hazırlık olması için motosikletin bakımlarını aksatmak, ciddi sorunlar doğurabilmektedir. Bu yüzden motosikletin yazlık bakımını yapmak oldukça önem taşımaktadır. Araştıranlar ve motosiklet sahipleri için motosikletin yazlık bakımı nasıl yapılır sorusunun cevabını detaylı bir şekilde aktaralım…

Motosikletinizi uzun süre sorunsuz bir şekilde kullanmak istiyorsanız bazı bakım rutinleri uygulamalısınız. Parça parça motosiklet bakımında şu sıralamayı inceleyebilirsiniz;

Akü Bakımı

Uzun müddet kullanılmayan motosikletlerde akü problemi oluşmaktadır. Bir motosiklet uzun süre çalışmadan beklediğinde aküde elektrolit petekleri sertleşme yaparak motorların ömürlerinin kısalmasına sebep olmaktadır. Bu nedenle motosikletlerin en az hafta birkaç gün kullanılması gerekmektedir. Akü bakımı yaparken akünün su seviyesi alt ve üst sınır çizgisinde olmalıdır. Bu şekilde değilse saf su ilavesi yapılarak bakımı yapılır.

Fren Bakımı

Motosikletlerin yazlık bakımında dikkat edilmesi gereken konulardan biri de fren bakımıdır. Motosikletlerin fren balataları aşındığı takdirde fren hidroliğinde azalma meydana gelmektedir. Bu durumda da frende tutmama gibi durumlar oluşur. Motosikletlerin fren sistemlerinde rastlanan en büyük problemlerden biri yağmurlu havalarda fren hidroliğinin tahliye kanalının su sızma sorunudur. Meydana gelen sızma sorununda fren pedalı yumuşar. Böyle bir durumda gereken bakımların aksatılmadan yapılması büyük önem taşımaktadır. Bakım sırasında kullanılan malzemeler frenin hidroliği ile uyumlu olacak şekilde seçilmelidir.

Zincir Bakımı

Bir diğer önem verilmesi gereken bakım konusu zincir bakımıdır. Motosikletlerde zincirin gerginlik seviyesine dikkat edilerek iyi bir şekilde ayarlanmaları gerekmektedir. Zincirin çok gergin bir şekilde ayarlanması motosikletin kullanımı esnasında kopmasına sebep olabilir. Uzun süreli kullanım için zincir bakımlarının aksatılmaması gerekir.

Amortisör Bakımı

Motosiklet yağmurlu havalarda kullanıldığı zaman hasar alabilir. Bu hasarlardan biri de amortisörler yağmurlu havalarda çamur kaptığı için oluşabilir. Bu şekilde oluşan çamur, yağ keçesini aşındırarak yağ kaçırmasına sebep olur. Amortisörde bozukluk meydana geldiğinde süspansiyon bozukluğu, denge kaybı, yön kaybı gibi durumlar oluşabilir. Bu problemin önüne geçmek için iyi bir şekilde bakımı yapılarak hareket edilmesi sağlanmalıdır.

Rölanti Ayarlarının Yapılması

Motosikletlerde iki tip silindir yer almaktadır. Tek silindirli motosikletlerde dakikada 800-1100 devir gerçekleşirken, dört silindirli motorlarda dakikada 1000-1200 devir sayısı meydana gelir. Karbüratörün gaz telleri arasında rölanti ayarı yer almaktadır. Bu rölanti ayarının saat yönüne çevrilmesi sağlanarak rölanti ayarı yükseltilmekte, aksi yönde yapıldığında düşmektedir. Eğer motosiklette devir saati yoksa servislerde bulunan dijital devir saatleriyle kontrol edip yapılmaktadır. Bir motosikletin devir saati düşükse stop etme ve geç çalışma sorunları yaşanmaktadır. Bu gibi durumlarda ise benzin yakımı çok olmaktadır.

Hava Filtresi Bakımı

Gidilen yolun toz durumuna göre motosikletlerde hava filtresi bakımı yapılmalıdır. Hava filtresinin tozlu yollarda 500-1000 kilometre arasında normal yol da ise 5000 kilometre arasında temizlenmesi gerekmektedir. Hava filtrelerinin bakımı yapılmazsa motosiklet benzini çok fazla yakar.

Egzoz Bakımı

Çürüme sorunu egzozlarda genelde rastlanan bir problemdir. Motor ısınmadan stop ettirildiğinde içerideki buhar suya dönüşerek çürümeye neden olmaktadır. Bu durumların önüne geçmek için egzoz bakımına dikkat edilmesi gerekir.

Elektrik Aksamları Kontrolü

Motorin içinde yer alan iç elektrik aksamlarının korunaklı bir şekilde muhafaza edilmesi gerekmektedir. Anti korozyon spreyi ile soketler koruma altına alındığında uzun süreli bakım yapılmış olur.

Lastik Bakımı

Motora yazın kullanıldığında yaz, kışın kullanıldığında kış lastiği takılması gerekir. Mevsimsel olarak değiştirilmeyen lastiklerde aşınma meydana gelebilir.