Konut Kredisi Başvurusu İçin Gerekli Şartlar Ve Belgeler

Konut Kredisi Başvurusu İçin Gerekli Şartlar Ve Belgeler

Konut kredisi başvurusu için uygulanmakta olan şartlar ve belgeler, her kamu bankasında farklılık göstermektedir. Düşük faiz oranları ve vade farksız seçeneklerle kısa zamanda ev sahibi olabileceğiniz gibi kira ödemek yerine artık taksitlerinizi ödeyerek sadece size ait olan bir evde hayatınızı sürdürme şansı bulabilirsiniz.

Konut Kredisi Başvurusu

Kira öder gibi sadece taksit ödeyerek ev sahibi olabileceğiniz konut kredisi başvuru seçenekleriyle, ekspertiz ücreti alınarak kredi alabilirsiniz. Evinizin tamamını krediyle alamayacağınız gibi en az % 20 oranında peşinat ödeme şansı bulunmaktadır. Bunun için alacağınız kredi bedeline uygun şekilde peşinat bedeli düşerek, her kamu bankasında farklı şekillerde uygulamalar yapılabilmektedir.

Konut kredisi almanız için tabi ki başvuru evresinde önemli olan kredi notunuzdur. Kredi notunuzun düşük olmaması ve ödeme planına uymanız da oldukça önemlidir. Kredi başvurusu için banka üzerinden ihtiyacınız olan konut kredisi bedelini belirleyerek, kredi notunuz yetiyorsa anında alma şansı elde edebilir, ikinci el konutlar ve sıfır konutlar için başvuru yapabilirsiniz.

Konut Kredisi Başvuru Şartları Nelerdir?

Konut kredisi başvuru işlemleri için geçerli olan şartlar ilk olarak peşinat ödenmesidir. Aynı zamanda bankala ekspertiz ücreti de alarak, bankaya belirli bir beden ödemenizi istemektedir. Konut bedelinizin tamamını değil, sadece belirli bir ücretini ödemekte olan konut kredisi alabilmeniz için ev seçeneklerinin de konut kredisi kriterlerine uygun olması gerekmektedir.

Konut kredisi için evin inşaatının başlanmamış olması veya inşaat halinde olması gerekmektedir. Bununla birlikte kat mülkiyeti tapusu bulunmuyorsa belirli bir bedel ödenmesi gerekmekte, iskan olarak alınmış olması gerekmektedir. Konut kredisi almanız gereken evin aynı zamanda % 80’inin bitmesi gerekiyor olduğu için ev seçiminize dikkat etmeniz gerekmektedir.

Ev Kredisine Kimler Başvuru Yapabilir?

Ev kredisi alınabilmesi için özel sektör çalışanları, kamu çalışanları ve emekliler başvuru yapabilmektedir. Aynı zamanda iş yeri sahiplerinin de yararlanabileceği bu kredi seçeneklerinden 18 yaşı aşması gerekmekte nüfus cüzdanı ve ikametgah adresiz üzerinden ön başvuru işlemlerini yapmalıdır.

Ev Kredisi İçin Gerekli Evraklar

Ev kredisi almak için gerekli evraklar arasında yer alan maaş bordrosu, SGK dökümü ve ikametgah belgesidir. Aynı zamanda iş yeri imza sirküsü, varsa ek gelir ve tabu fotokopisi de istenmektedir. Emekliler için sadece aylık döküm, ikametgah ve tapu fotokopisi yeterli olacaktır. İş yeri sahipleri için de güncel vergi levhası, ticaret sicil gazetesi ve oda kayıt belgesi ek olarak istenir.

Konut Kredisi Ne Zaman Onaylanır?

Konut kredisi için gerekli olan işlemler öncelikle gelirinizin ne yönde olduğudur. Buna istinaden kredi notunun düşük olmaması aynı zamanda ev ipotek durumları da onay aşamasını etkilemektedir. Kredi notunuza göre onay işlemleri de kayda alınarak size başvuru sonrası bilgi verilecektir.

Sizi Arayalım
Kapat

FORMU GÖNDERİN SİZİ ARAYALIM

İktisatEvim çözümleri hakkında detaylı bilgi için bilgilerinizi gönderin, yetkililerimiz en kısa sürede size dönüş sağlayacaktır.